Header Grow Live Start 1200X500 V2

Grow Live - Start


07 feb. 2023 08:30 - 11:00
Hotel Arena Amsterdam
Schrijf in

Grow Live Start gaf 2023 een kickstart!

Op dinsdag 7 februari was het zover: de tweede editie van Grow Live Start. Grow Live Start is dé mediatraining voor alle startende mediaprofessionals in onze branche. Benieuwd naar het event? Bekijk dan de aftermovie hierboven.

Break-out sessies

Programmatic Advertising

De juiste boodschap, op het juiste moment en gericht op de juiste doelgroep’. Die zin hebben we allemaal vast al een keer gelezen of gehoord. Tijdens de programmatic advertising breakout heben Stefan Havik (Director Digital Business Development) en Kevin Vriend (Programmatic Demand Manager) besproken hoe je dit doel daadwerkelijk kan realiseren, welke mogelijkheden DPG Media hierbij biedt en wat de laatste ontwikkelingen zijn op programmatic vlak. Deze sessie is een absolute must voor een startende in de digitale media.

Stefan Havik
Stefan is onderdeel van het BeNe directieteam van DPG Media. Hij is verantwoordelijk voor digital revenue en data en is inmiddels ruim 15 jaar actief in digital marketing. Gestart met een eigen onderneming en via diverse (digital) marketingrollen werkte hij bij Sanoma voor het eerst aan de publisher kant. De periode voor DPG Media was Stefan actief aan de agency kant. Bij Dentsu Aegis Network in Londen is Stefan verantwoordelijk geweest voor de programmatic trading desk Amnet en voor het global data platform M1 (Merkle One).
Kevin Vriend
Kevin heeft verschillende rollen in de media vervuld als Social Media Manager en Online Marketeer voordat hij startte bij DPG Media. 5 jaar geleden is hij in contact gekomen met programmatic advertising en sindsdien niet meer weg te slaan. In zijn huidige functie als Programmatic Demand Manager geeft hij inkopers advies over alle programmatic mogelijkheden en kansen binnen het netwerk van DPG Media.

De kracht van branding

Hoe pak je de re-branding van een sterk merk aan? Dit heeft Annemarel Sips (Commercieel manager Flair & Story) besproken op 7 februari. Niet alleen successen maar ook learnings komen aan bod! 

Wat is het belang van een sterk en objectief (nieuws)merk in een wereld vol ontwikkelingen. Hoe waarborgt het AD dit en hoe verkoop je een nieuwsverhaal aan de lezer? Een kijkje achter de schermen van de AD nieuwsredactie werd gegeven door Sanne Riepema (Paid content specialist).

En wat moet je (tenminste!) weten over branding? Hoe is de relatie met verkoopresultaat en wat is de invloed van context? Roger Verdurmen (Strategy director & manager Brand Studio) inspireerde met zijn presentatie: Merkwaardig verhaal. 

Annemarel Sips
Met een afgeronde studie aan het AMFI en veel ervaring in de modebranche heb ik 3,5 jaar geleden de stap gemaakt naar de media. Binnen DPG Media ben ik commercieel manager van de merken Flair en Flow. Vanuit mijn rol sta ik dichtbij sales, de redacties en marketing om zo meest succesvolle 360 graden campagnes te creëren voor onze commerciële partners.
Sanne Riepema
Sanne Riepema begon in 2011 als redacteur bij de Persgroep (nu DPG Media) en is sinds 2017 gespecialiseerd in betaalde content bij het Algemeen Dagblad. Ook wel bekend op de redactie als 'Miss Premium'. Sanne weet welke en waarom verhalen nieuwe abonnees opleveren en hoe je deze zo mooi mogelijk presenteert op de website en app. Geïnspireerd door data maakt ze een planning voor de premiumverhalen, werkt nauw samen met de regionale redacties en kijkt ze naar de ideale mix op de homepage.
Roger Verdurmen
Roger Verdurmen is Strategy director van Brand Studio, het creatieve bureau van Sales Advertising bij DPG Media. Een ervaren marketingcommunicatie strateeg die gek is op marketing, media én menselijk gedrag. Ons brein is gemaakt om verhalen te verwerken. Merken moeten zich daarom misschien niet afvragen wat hun kernboodschap is, maar wat het verhaal is dat zij kunnen vertellen en daar komt creativiteit bij kijken. Bovendien moeten we de rol van context waarbinnen verhalen worden verteld niet onderschatten.