Insights Sport
Infographic
FMCG

De behoefte aan sportnieuws onder de Nederlandse consument


Kees Wilbrink
24 mrt

Onderzoek onder sportliefhebbers in Nederland

Wat zijn de interesses en het gedrag op het gebied van sport van de Nederlandse consument? In februari 2021 werd hier onderzoek naar gedaan door Panel Inzicht onder 1.000 respondenten in de leeftijd 25-70 jaar.

 

63% volgt sport in de media. Zij vormen de groep 'sportliefhebbers'. Van de sportliefhebbers volgt ruim driekwart meerdere sporten. Vrouwen volgen graag voetbal, schaatsen en vrouwenvoetbal. Mannen hebben een andere top 3 sporten die zij graag volgen: voetbal, formule 1 en wielrennen. 

 

30% voelt zich verslaafd aan sportnieuws. 41% vindt het volgen van sportnieuws net zo leuk als de wedstrijd zelf. Tijdens grote sportevenementen volgt 78% van de sportliefhebbers het sportnieuws intensiever. Ook 29% van de niet sportliefhebbers geeft aan dan het sportnieuws intensiever te volgen.

Kees Wilbrink
Branches in media expert

16 artikelen
Tags
FMCG
Finance
Brancheonderzoek
Branche insights
Infographic