Insights Eetgedrag
Infographic
FMCG

Onderzoek naar het eetgedrag van de Nederlandse consument


Kees Wilbrink
24 mrt

Eetgewoonten

Het onderzoek naar de eetgewoonten van de Nederlandse consument is in januari 2020 uitgevoerd door No Ties. Hier de belangrijkste inzichten op een rijtje:

 

Men ervaart het diner als belangrijkste maaltijd van de dag. 57% eet zijn/haar avondmaaltijd tussen 17.30 – 18.30 uur. 52% vindt het belangrijk dat het eten snel klaar is. 46% nodigt mensen graag uit om te komen eten. 68% gaat graag uit eten.

 

In de middag wordt het vaakst een tussendoortje gegeten: 74%. Belangrijk bij de keuze voor een tussendoortje is dat deze lekker is (96%), vullend (81%) en gezond (73%).

 

7% eet bijna nooit vlees. 14% eet nooit vis. 82% vindt gezond eten belangrijk. 36% eet meer groente. 20% geven aan meer vleesvervangers te eten. 27% is minder brood gaan eten afgelopen jaren.

 

Nieuwsgierig naar alle inzichten? Download de infographic.

Kees Wilbrink
Branches in media expert

16 artikelen
Tags
FMCG
Brancheonderzoek
Branche insights
Infographic