CA Shine Dine

Awareness verhogen voor C&A met inspirerende branded content


24 mrt. 2021

Awareness verhogen voor C&A feestcollectie met inspirerende branded content

C&A weet dat veel mensen er tijdens de feestdagen extra goed uit willen zien, maar dat het best een uitdaging is om de perfecte feestoutfit samen te stellen. Aan DPG Media de vraag om een campagne te ontwikkelen die de doelgroep hierbij helpt en zo de awareness voor de C&A winter feestcollectie weet te vergroten. Uit onderzoek blijkt dat vrouwen 51% van de kleding kopen die bij hun partner in de kast hangt. Mannen zijn zelf verantwoordelijk voor slechts 30% van hun kleding. De overige kledingstukken krijgen ze cadeau van vrienden of familie.

 

Vanuit dit inzicht, werd in samenwerking met Libelle het concept ‘Shine & Dine’ ontwikkeld. Een inspirerende branded content campagne, waarin vrouwen én mannen centraal staan. De campagne laat zien dat het helemaal niet moeilijk is om tijdens de feestdagen de beste versie van jezelf te zijn. En zo samen te kunnen shinen.

 

Aanpak

De campagne werd afgetrapt met een online activatie. Daarbij kregen 15 stellen de kans een workshop van de bekende modestylist Janice bij te wonen, tijdens een zeer exclusief event dat plaatsvond in de C&A winkel in Den Bosch. Na afloop van de workshop, kregen alle aanwezige koppels een gratis outfit ter waarde van € 150 cadeau. Daarna konden ze gezellig aanschuiven voor een feestelijk diner in hun nieuwe outfit.



Vanuit het event werd additionele content gecreëerd waarmee de doelgroep verder werd geïnspireerd. Zo verspreidde Libelle onder andere content met tips and tricks van modestylist Janice, een videoverslag van het event en advertorials waarin verschillende koppels trots hun feestelijke outfits tonen. Ook werd Libelle-lezers een speciale ‘coverpas’ aangeboden, waarmee ze een mooie korting kregen op de gehele C&A feestcollectie, online en in de winkel.