Copy Of 20VAT LLIGHT EXTRA 1644448
Artikel
Creatie

Duurzaamheid is here to stay


Dominique Henskens
7 jul

Veel marketeers hebben dezelfde uitdagingen als het gaat om het bereiken van specifieke doelgroepen, het agenderen van bepaalde thema’s of het overbrengen van complexe merkboodschappen. Dominique Henskens, Grow-expert concept en creatie, weet hier alles van. Zij is ervan overtuigd dat goede verhalen mensen kunnen raken en in beweging kunnen brengen. In deze serie biedt Dominique inspiratie aan de hand van creatie- en conceptingvoorbeelden van Brandstudio. Deze keer hoe het complexe thema duurzaamheid tastbaar en simpel kan worden gemaakt.

 

88% van 30-49 jarigen past levensstijl aan
Uit onderzoek blijkt dat 71% van de 30-49 jarigen aangeeft dat duurzaamheid belangrijk is. Een groot deel van hen is bereid om zijn/haar levensstijl aan te passen. Maar liefst 88% zegt dit al gedaan te hebben of dit te gaan doen. Met het oog op de toekomst, antwoordt 73% dat duurzaamheid de komende jaren steeds belangrijker zal worden.

 

Branded content voor je duurzame boodschap
Content is bij uitstek geschikt om groene beloftes van merken tastbaar, eenvoudig en relevant te maken voor de consument. Een mobiele advertentie krijgt gemiddeld 1,4 seconden aandacht, terwijl een branded content artikel 11,1 seconden de aandacht vasthoudt. Via branded content kun je dus veel beter een boodschap over duurzaamheid belichten.

 

Vattenfall laat zien hoe we samen een betere toekomst creëren
Voor Vattenfall creëerde Brandstudio een serie portretten -in video en in artikelen- van mensen die met een klein duurzaam idee, grote impact hebben. We noemen hen: Go-Greeners. Kleine ondernemers die zich inzetten voor een fossielvrije toekomst, binnen 1 generatie. Zo wordt het doel van Vattenfall -een duurzame toekomst creëren middels groene energie- persoonlijk, inspirerend én relevant voor een brede doelgroep. In de podcast-serie is er tijd en ruimte om in te gaan op de nuances, zowel vanuit het perspectief van Vattenfall als vanuit de Go-Greeners. Vattenfall laat op deze laagdrempelige manier zien hoe leuk en spannend het is samen een betere toekomst te creëren.

 

Check hieronder de film met Ermi van Oers. Zij maakt elektriciteit uit planten.

Dominique Henskens
Concept en creatie expert

4 artikelen
Tags
Creatie
Campagne
Dominique Henskens
Brandstudio