Shutterstock 1176017137
Podcast
Data

Grow introduceert Data& - een duik in de weerbarstige datapraktijk!


Job van den Berg
22 jul

Vandaag lanceert Grow Data&, een gloednieuwe podcast serie waarin Job van den Berg op zoek gaat naar praktijkervaringen van data binnen media en marketing. Waarom? Echt data driven marketing succesvol maken, is een grote uitdaging waar veel merken tegen aan lopen.

 

In iedere aflevering behandelt Job een andere invalshoek samen met een gast uit het werkveld. Geen dure datatermen maar de praktijkervaring en eerlijke bevindingen over data.

 

Geen dure datatermen maar de praktijk!

Iedere aflevering behandelt Job een andere invalshoek. Bijvoorbeeld Data& de toepassing in het creatieve proces. Data& agile insights tools die als paddenstoelen uit de grond schieten. Maar er is ook een aflevering over Data& de opkomst van AI. 

Niet alleen de data onderwerpen zijn divers, ook de gasten die Job uitnodigt: een wetenschapper, een creatief, een consultant. 'Ik zie dagelijks merken struggelen hoe zij data kunnen verwaarden en laten landen in hun organisatie. Dat zijn juist merken die de beste datatools en teams in huis hebben. Blijkbaar is het tijd om toe te geven dat data driven marketing best complex is en niet alleen een kwestie van het hebben van een grote zak met geld. Centraal staat het delen van ervaringen op het gebied van data. Geen dure datatermen maar de datapraktijk!' 

 

'Ik ben heel blij met de gasten in de podcast. Ze zijn allemaal zeer succesvol op hun (data)gebied. De luisteraar kan zich denk ik identificeren met hen en hopelijk worden ze ook geïnspireerd om zelf nog meer uit hun databrij te halen!'

 

Data& Creativiteit met Chris Sant van Wunderman Thompson Amsterdam

Te gast in deze eerste aflevering van Data& is Chris Sant, Creative Director bij Wunderman Thompson Amsterdam. Centraal staat hoe data en creativiteit elkaar kunnen versterken. Op het eerste gezicht twee uitersten - creatieven en data specialisten zijn andere professies, vaak ook andere typen mensen-  maar we laten zien dat er een sterke link tussen beide zit. 

 

Chris is ambassadeur van meer data in het creatieve proces. Aan de hand van drie concrete, inspirerende voorbeelden neemt hij ons mee in zijn data journey en laat hij zien hoe data echt het verschil kan maken in creaties door het op de juiste manier toe te passen in de praktijk. 

 

Hoe kan data helpen om creatiever te zijn? Je hoort het in deze aflevering van Data&. Beluister de hele podcast hieronder of via je favoriete podcast platformen.

Job van den Berg
Data driven marketing expert

10 artikelen
Tags
Data
Inspiratie
creatie