Shutterstock 5637210133

Ferdi Felderhof (Donald Duck): Relevant blijven als merk


Roger Verdurmen 9 dec. 2021

Ferdi Felderhof (Donald Duck): Relevant blijven als merk

In Brandkast spreken Verdurmen en Henskens deze keer met de hoofdredacteur van de Donald Duck, Ferdi Felderhof. Het blad dat elke week 2 miljoen lezers bereikt bestaat in 2022 zeventig jaar in Nederland en is nog steeds niet te stuiten met ruim 200.000 abonnees.

 

Hoe is het om voor een merk te werken dat al zo oud is en tegelijk een zeer jeugdig publiek moet blijven boeien? Hoe vrij ben je eigenlijk als ‘Big Brother’ Walt Disney altijd over je schouder meekijkt. En hoe komt het dat Donald Duck in Nederland zo’n succes is terwijl ze in Amerika meer van Mickey houden? 

Brandkast! Aflevering 5

Felderhof vertelt in deze podcast over het bewaken van het merk, over storytelling, en de kracht van het karakter, de uitdaging van branded content en het almaar willen blijven vernieuwen. Benieuwd? 

Luister nu! 

Ben je benieuwd naar het hele verhaal? Beluister de hele podcast hieronder of via je favoriete podcast platformen. 

Brandkast! is een podcast waarin Dominique Henskens en Roger Verdurmen op zoek gaan naar waardevolle inzichten en juweeltjes van verhalen op gebied van branding en storytelling. Een plek waar de merkgeheimen van alle gasten worden bewaard. Dominique Henskens ‘Onze podcast is een uitnodiging je te verwonderen en je te laten inspireren.’ Roger Verdurmen ‘We spreken elke maand met een opvallende merkenbouwer die ons nieuwsgierig heeft gemaakt.’

Roger Verdurmen
Touch, Tell, Sell en strategie expert

21 artikelen