Shutterstock 1917293675

Marcel Belt (Marcel's Green Soap): eigen product produceren


Roger Verdurmen 17 okt. 2021

Marcel Belt (Marcel's Green Soap): Het produceren van je eigen product

Met een enorme berg ervaring, opgedaan bij grote corporates als Unilever en Reckitt Benckiser, begon Marcel Belt enkele jaren geleden zijn eigen groene zeep: Marcel’s Green Soap. In deze aflevering vertelt hij waar je rekening mee moet houden bij het produceren van je eigen product. 

Marcel's Green Soap werd geboren uit zowel noodzaak als liefde, want zijn drie dochters wilden hem graag meer thuis zien. Dus gaf hij zijn baan op en werd hij huisvader. Al snel ontdekte hij dat het keukenkastje vol stond met agressieve, chemische schoonmaakmiddelen die de wereld niet bepaald schoner maakten. Een idee voor een nieuw bedrijf was geboren. Een merk waarmee hij echt iets kon toevoegen aan de wereld. 

Brandkast! Aflevering 3

In deze aflevering van Brandkast! vertelt hij over hoe je een nieuw merk bouwt, welke uitdagingen er zijn voor merken die willen stretchen van personal care naar household, en hoe hij van Unilever het merk Driehoek Groene Zeep kocht. Hij hoopt dat steeds meer mensen overgaan op duurzame producten. Zijn grootste concurrent is dan ook de onverschillige consument. Want verschil dat wil hij maken. En het liefst op wereldniveau. 

Marcel Belt: “Als mijn mensen geen fouten meer maken, dan zeg ik: hé loop je niet te veel op de gebaande paden?”

Luister nu! 

Ben je benieuwd naar het hele verhaal? Beluister de hele podcast hieronder of via je favoriete podcast platformen. 

Brandkast! is een podcast waarin Dominique Henskens en Roger Verdurmen op zoek gaan naar waardevolle inzichten en juweeltjes van verhalen op gebied van branding en storytelling. Een plek waar de merkgeheimen van alle gasten worden bewaard. Dominique Henskens ‘Onze podcast is een uitnodiging je te verwonderen en je te laten inspireren.’ Roger Verdurmen ‘We spreken elke maand met een opvallende merkenbouwer die ons nieuwsgierig heeft gemaakt.’

Roger Verdurmen
Touch, Tell, Sell en strategie expert

21 artikelen