Unnamed (4)
Case
FMCG

Campina beweegt heel Nederland met videocampagne tijdens OS


6 dec 2021

Campina beweegt heel Nederland met videocampagne tijdens OS

In opdracht van Campina en Wavemaker, ontwikkelden DPG Media, Motion Content Group en de redactie van ADR, een crossmediale campagne, die tijdens de Olympische Spelen van Tokio heel Nederland inspireerde om de dag sterk te starten met goede voeding én beweging!

 

Online video serie

Om de gedachte: ‘Start je dag sterk met Campina’ tot leven te brengen, ontwikkelden DPG Media de vierdelige online videoserie: ‘De Starters’. 

Naast de videoserie ‘De Starters’, was Campina sponsor van de ‘Ti-Ta-Tokio’ podcast. Speciaal voor Campina zijn er binnen deze podcast 11 in-program momenten gecreëerd waarin dieper ingegaan wordt op het belang van een sterke start. 

Om het bereik van de in-program items te vergroten, zijn deze doorgeplaatst in de populaire podcast ‘In ’t Wiel’ en is er van alle momenten een 2e videoserie gecreëerd: In ‘De Sterke Start, behind the scenes’, zijn  de in-program momenten uit de podcast in beeld gebracht. Deze video’s zijn breed verspreid binnen ADR. 

Zeer hoge gemiddelde kijktijd

De campagne was zeer succesvol en de prachtige resultaten onderstrepen dit! Zo is voor de online serie 'De Starters', de KPI voor de videostarts ruimschoots behaald en heeft deze een zeer hoge gemiddelde kijktijd gerealiseerd van bijna 4 minuten. 

Daarnaast realiseerde de serie: ‘Sterke Start, behind the scenes’ een enorm aantal views. Via de podcasts werden bijna 800.000 streams gerealiseerd. De Olympische Podcast Ti-Ta-Tokio werd ruim twee keer beter beluisterd dan de afgesproken KPI!

 

Voortzetting in 2022

Campina en DPG Media kijken terug op een zeer geslaagde campagne, waarin relevante, kwalitatieve crossmediale content en een slimme inzet binnen het juiste Umfeld het verschil maken. Een succesvolle en prettige samenwerking, die wordt doorgezet naar een campagne voor de Olympische Winterspelen in 2022!

 

Klantverantwoordelijken DPG Media:

Accountmanager klant: Neneh Kooij
Accountmanager bureau: Mouette van Rijn
ADR Nieuwsmedia specialist: Arjan Koopman
Project Managers Branded Content: Sarah Nova & Peggy Webster
Creatief: Michiel van der Valk