Qwic Beeld
Case
Mobiliteit

QWIC bereikt hogere naamsbekendheid met storytelling


30 nov 2021

QWIC bereikt hogere naamsbekendheid met storytelling

QWIC is een producent van duurzame, design e-bikes en biedt daarmee een aantrekkelijk alternatief voor het Openbaar Vervoer en het gebruik van de auto. DPG Media en iO zijn door QWIC gevraagd om een campagne te ontwikkelen om naamsbekendheid, het verhaal van QWIC over te brengen aan de doelgroep en directe leads en sales te realiseren.

 

Doelstelling en doelgroep

Naast een groot en relevant bereik binnen de huidige doelgroep is er de wens om te verjongen en de e-bikes onder de aandacht te brengen bij de doelgroep Man/vrouw 30-45 jaar. 

 

Strategie en media inzet 

Voor deze campagne is gebruik gemaakt van een full funnel strategie met een strategische Touch, Tell en Sell inzet: 

 

Om tijdens de Touch fase een hoog bereik te realiseren is een combinatie van offline en online middelen ingezet. Hierin is gebruikt gemaakt van de kracht van high-impact formaten, uitgeserveerd op een relevante doelgroep.

 

Tijdens de Tell fase is door middel van branded content en storytelling, op de nieuwssites van ADR en Volkskrant, verdieping aangebracht op het merk en producten van QWIC, aangejaagd door banners op het DPG Media platform.  

 

In de Sell fase van de campagne, ligt de focus op het realiseren van directe leads richting de website van QWIC, waar de consument een proefrit aan kan vragen. Zo zijn er Native Posts ingezet op de sites van ADR en Volkskrant. Deze hebben een zeer hoge viewability en CTR, waardoor ze erg geschikt zijn om traffic te genereren. Via advertenties met een slimme QR-code, is de doelgroep gemotiveerd tot het aanvragen van brochures en proefritten.

Resultaten

En met resultaat! In de Touch fase is er verspreid over de maanden april, mei, juli, een printbereik van miljoenen behaald via de dagbladen. Online zijn er via bureau iO verschillende platformen ingezet, waarbij ADR het hoogste bereik realiseerde. Ook op basis van cost per click leverde de inzet bij DPG Media het beste resultaat op.

 

In de Tell fase leverde Branded Content een sterke bijdrage aan de campagne. Artikelen werden lang gelezen en er werd goed doorgeklikt naar de site van QWIC.

 

In de Sell fase scoorden de Native Posts op de sites van ADR en Volkskrant met een CTR van 0,41%, hoger dan de afgesproken KPI van 0,35%. Ook de dagbladen hebben positief verrast en een sterke bijdrage geleverd tijdens de Sell fase. 

 

DPG Media en QWIC bewijzen dat het goed inrichten van de Touch en Tell fases, een zeer positief effect heeft op de resultaten in de Sell fase!  Zo is gezorgd voor verhoging van de naamsbekendheid, creëren van engagement via branded content en realiseren van directe leads. 

 

‘Met de QWIC campagne op diverse DPG Media hebben wij een brede en nieuwe doelgroep bereikt met interesse voor onze e-bikes. De crossmediale inzet van zowel online als print hebben gezorgd voor meer bekendheid van ons merk, enorme stijging in het websiteverkeer maar het belangrijkste veel nieuwe bezoekers bij onze dealers en het Experience center. Rumour around the brand was duidelijk merkbaar tijdens de campagnemaanden.” - Jelmer Laven, Marketing Manager QWIC 

 

Klantverantwoordelijken DPG Media:

Accountmanager: Roeland van Dijk
Account Consultant: Sanne Fornell
Project Manager Branded Content: Anette Molenaar
Demand Manager: Martijn Verstegen
Digital Consultant : Michel Soeteman

Tags