Shutterstock 791227294

Frits Wolf Tuinmeubelen realiseert bijna 2000 clicks


9 aug. 2021

Frits Wolf Tuinmeubelen realiseert bijna 2000 clicks door inzet van Xtra Social

De Nederlandse consument heeft meer behoefte aan transparantie. Mede door de groei van nepnieuws ervaart men content vanuit een vertrouwd merk als waardevoller. Die trend zie je terug in diverse onderzoeken, waaronder het onderzoek ‘Vertrouwen digitale media’.

 

Xtra Social is een vorm van social advertising waarbij een bestaande social media post doorgeplaatst wordt in een vertrouwde en gecontroleerde redactionele omgeving. Met een simpele druk op de knop kun je bestaande social media content doorplaatsen op de digitale merken van DPG Media. Bestaande assets (inhoud van de social post, zoals beeld en tekst) worden hergebruikt voor het creëren van de Xtra Social post.

 

Een voorbeeld van je eigen advertentie kun je eenvoudig maken op dpg.social. Zeker voor ondernemers die geen geld aan een creatief bureau willen besteden voor dure banners. Ook wanneer je een snelle inhaker door wil plaatsen is Xtra Social een uitkomst.

 

Roy Jacobs, directeur marketingbureau RMIC, heeft Xtra Social voor Frits Wolf Tuinmeubelen ingezet. Hij vertelt over de toegevoegde waarde van Xtra Social voor hun mediastrategie.

Tuinmeubelen gigant Frits Wolf is al ruim 50 jaar een grote naam in Nijmegen en omgeving met al 25 jaar een showroom in Beuningen. Door het coronavirus is de showroom gesloten, en kunnen er alleen online bezoekafspraken gemaakt worden. Om toch de nieuwe tuinmeubelen collectie van 2021 op een leuke manier aan de doelgroep te laten zien, hebben ze de hulp van RMIC ingeschakeld.

 

Hoe wordt Xtra Social gebruikt als onderdeel van de mediastrategie?

Normaal gaan mensen naar de showroom om de nieuwe tuinmeubelen trends te bekijken maar in deze bijzondere tijd was dit niet mogelijk. Hierdoor moesten wij onze media strategie aanpassen waar we als uitgangspunt hebben genomen: dan komen de Frits Wolf tuinmeubelen trends naar jullie! Dit hebben we gedaan door een inspiratie magazine online te maken dat voor iedereen toegankelijk is. Om deze te promoten hebben we Xtra Social ingezet om meer mensen te bereiken en te laten genieten van deze mooie tuinmeubelen.

 

Waarom is het voor Frits Wolf Tuinmeubelen een toegevoegde waarde om Xtra Social in te zetten?

Het grootste voordeel is dat je je bereik relatief snel vergroot waardoor je meer mensen binnen je doelgroep bereikt. Je plaatst een bericht via je eigen Facebook of Instagram kanaal en door het toevoegen van #social is het al geregeld.

 

Campagne resultaten:

 

  • Doelstelling: Extra bereik genereren voor het promoten van het online inspiratie magazine
  • Timing: april - juni 2021

 

Afgelopen periode is de Xtra Social post 696.110 keer getoond op verschillende online merken binnen het DPG Media netwerk. Regionale merken zoals ed.nl, degelderlander.nl en indebuurt.nl, maar ook grote landelijke merken als AD.nl en NU.nl.

Omdat Frits Wolf tuinmeubelen gevestigd is in Beuningen te Gelderland, is de uiting enkel getoond in de omliggende provincies Noord Brabant, Gelderland en Limburg.

 

Er is 1.859 keer doorgeklikt naar het magazine. Dit resulteert in een CTR van 0,27% gemiddeld.

Onlangs is in-app aan de uitlevering toegevoegd en hier wordt een hogere CTR van 0,40% behaald.

 

#tips voor ondernemers
Wissel van creaties en CTA (call to action) om een uiting (en het resultaat) te optimaliseren. Door het inkopen via Adoptimize wordt de uitlevering tussendoor geoptimaliseerd, rekening houdend met bijvoorbeeld een hogere CTR op een bepaalde site.