Shutterstock 641053810
Podcast
Retail

Brandkast #4: Focus op je doel, vooral als je hard groeit


9 nov 2021

Brandkast #4: Focus op je doel, vooral als je hard groeit

In 2006 begon Simone van Trojen een bedrijf met een simpele website en een ‘perfect’ jurkje. Ruim tien jaar later is het merk LaDress haar boven het hoofd gegroeid. Te veel items en te veel nevenactiviteiten, waardoor ze afdrijft van haar core activiteit: mooie dingen maken.

 

Daarom gooide Van Trojen in 2018 het roer volledig om. Er werd een nieuwe directie aangesteld en er moest veel onnodige ballast overboord. Als alles weer een beetje op orde lijkt, breekt corona uit. Er is opnieuw tijd om na te denken, te herpositioneren en de koers op een nieuwe toekomst te bepalen. 

Brandkast! Aflevering 4

Inmiddels staat er een team van high professionals die van het e-commerce bedrijf La Dress (immers 90% van hun omzet gaat via online aankopen) weer een gezond bedrijf heeft gemaakt. 

Al deze ervaringen brachten Simone ook inzichten die ze nu aanwendt in haar communicatiestrategie. Want dat ze een perfect jurkje wil maken, betekent nog niet dat perfectie bestaat of zelfs goed zou zijn voor een mens om almaar na te streven.

Met een marketing campagne waarmee ze de wereld wil laten zien dat iedereen worstelt met het leven, slaat ze een nieuwe weg in. Ook zij moet met de billen bloot: op haar Instagram-account staan nu eerlijke verhalen over de leuke en de moeilijke dingen des levens. En haar motto? Dat is over tijd ook aangepast: van ‘alles goed doen’ naar: wees lief en dapper. 

Luister nu! 

Ben je benieuwd naar het hele verhaal? Beluister de hele podcast hieronder of via je favoriete podcast platformen. 

Brandkast! is een podcast waarin Dominique Henskens en Roger Verdurmen op zoek gaan naar waardevolle inzichten en juweeltjes van verhalen op gebied van branding en storytelling. Een plek waar de merk geheimen van alle gasten worden bewaard. Dominique Henskens ‘Onze podcast is een uitnodiging je te verwonderen en je te laten inspireren.’ Roger Verdurmen ‘We spreken elke maand met een opvallende merkenbouwer die ons nieuwsgierig heeft gemaakt.’

Roger Verdurmen
Touch, Tell, Sell en strategie expert

10 artikelen
Dominique Henskens
Concept en creatie expert

8 artikelen