20230719 Grow Live Start Lp Header 1200X800 1

Grow Live - Start


12 sep. 2023 09:00 - 12:00
De Hallen Studio's Amsterdam
Schrijf in

Grow Live Start - From Insights to Action

Op 12 september 2023 vond de derde editie van Grow Live Start plaats in De Hallen Studio's, in hartje Amsterdam. Grow Live Start is dé mediatraining voor alle startende mediaprofessionals in onze branche. Deze editie stond in het teken van From Insights to Action. Als mediaprofessional werk je allang niet meer op onderbuikgevoel maar baseer jij jouw beslissingen en adviezen op keiharde data. Probleempje: anno 2023 is er zó veel data beschikbaar dat het nog knap lastig is om te beslissen welke data jij het best kan gebruiken voor jouw vraagstuk. De deelnemers werden aan de hand meegenomen door het soms overweldigende medialandschap. Want welke inzichten zijn er eigenlijk allemaal? En hoe zet je deze data effectief in voor jouw crossmediale plannen? 

Bekijk de aftermovie hierboven. 

Break-out sessies

Navigeren door de datajungle: Van inzichten naar actie in jouw campagnes!

In een wereld waar data de toon zet kan het soms best lastig zijn je weg te vinden, laat staan echt impact te maken door goed datagebruik. Maar waar schuilt relevante data precies? Welke online- en offline bronnen zijn betrouwbaar en relevant? En hoe verander je verkregen inzichten in een krachtig wapen binnen jouw mediastrategie?

Duik met ons in de wereld van onderzoek en data als basis van jouw mediastrategie. Aan de hand van concrete voorbeelden nemen we je mee op reis en laten we zien hoe je een campagne bouwt met échte data als fundament. Laat je inspireren en ga terug naar kantoor met bruikbare handvatten om de impact van jouw campagnes te vergroten. Deze break-out staat garant voor eyeopeners en praktische inzichten die je meteen kunt inzetten!

Johannes van Manen | Data ≠ inzicht (maar géén inzicht zonder data)
Na 10 jaar diverse rollen binnen mediabureaus te hebben vervuld, is Johannes sinds 6 jaar strateeg bij Brandstudio, de creatieve hub van DPG Media. In zijn rol ontwikkeld hij samen met creativen, designers en projectmanagers maatwerkcampagnes voor adverteerders. Volgens Johannes vertrekken de beste campagnes altijd vanuit een inzicht. Maar, hoe kom je tot dat inzicht? En welke rol speelt data daarin? En wat is data eigenlijk? Aan de hand van een aantal inspirerende voorbeelden ontdek je dat een goed inzicht, hoe eenvoudig ook, altijd data nodig heeft.
Roelof Smallenburg & Thyrza van Raalte | Ga met TUI mee op reis van inzicht naar actie!
Roelof Smallenburg is Consumer Insights Manager Benelux bij TUI en heeft een passie voor het omzetten van inzichten uit onderzoek en data in concrete acties. Thyrza van Raalte is marketeer in het branding & campaign team Benelux bij TUI. In haar rol draagt zij bij aan het bouwen en onderhouden van de merkbekendheid, merkoverweging en merkvoorkeur van TUI d.m.v. strategische en salesgerichte campagnes. TUI is de Nederlandse marktleider in de reisbranche. Tijdens deze sessie word je door hen meegenomen in de zogenoemde data jungle. Welke onderzoekstools gebruikt TUI allemaal, zowel structureel als op ad-hoc basis? En, misschien nog wel belangrijker: hoe worden de inzichten uit al deze onderzoekstools ingezet in TUI’s marketing/mediastrategie en campagnes? TUI zal tijdens deze sessie ook een aantal sprekende praktijkvoorbeelden presenteren, hoe data wordt omgezet in acties. Grijp deze kans om een indruk te krijgen hoe dit bij een grote B2C organisatie gaat in de stormachtige maar altijd stralende reisbranche!

Mediacampagnes in actie: Maximaal resultaat uit de platformen van DPG Media

Zet je schrap om jouw datagedreven campagnes naar ongekende hoogtes te tillen! In deze dynamische break-out sessie leer je alles over de self-service platformen van DPG Media en hoe je daar slim gebruik van maakt.

Ontdek hoe je Datalab en Ad Manager voor je laat werken en leer hoe je waardevolle data-inzichten direct omzet in doelgerichte acties. Na deze sessie ben je in staat de self-serviceplatformen van DPG Media te gebruiken om zo maximale impact te maken met jouw campagnes. Klaar voor een dosis inspiratie en direct toepasbare tips & tricks? Zorg dan dat je deze sessie niet mist!

Michel Simon | Haal meer uit data met behulp van Datalab van DPG Media
Michel Simon is al 7 jaar werkzaam bij DPG Media. Als Digital Specialist helpt Michel onze adverteerder bij alle online vraagstukken en geeft advies over hoe zij meer uit hun online advertising kunnen halen. Tijdens zijn presentatie leert hij je alles over hét platform dat jou in staat stelt te werken met de first party data van DPG media: Datalab van DPG Media. Hoe vind je makkelijk de juiste en relevante doelgroepen, passend bij jouw campagnedoelstellingen? En hoe verkrijg je begrijpelijke inzichten over deze verschillende doelgroepen? Maak data toepasbaar en laat het voor jou werken!
Fiona Fleur | Selfservice inkooptools en het activeren van data binnen campagnes
Met meer dan 15 jaar ervaring in digital advertising, heeft Fiona altijd aan de technische kant van de industrie gezeten bij verschillende vendors, voornamelijk binnen programmatic buying. Fiona is binnen het programmatic team van DPG Media verantwoordelijk om adverteerders en bureaus wegwijs te maken in ons ecosysteem en de platformen die wij hebben ontwikkeld. Tijdens haar presentatie neemt ze jullie mee in het verhaal rondom de 2 programmatic inkooproutes (Ad Manager en DSP) en hoe je data binnen ons Trusted Web kan activeren. Aan het einde van deze presentatie heb je een beter begrip van de programmatic mogelijkheden zodat jij de beste keuzes kan maken voor jouw campagnes.