Schermafbeelding 2023 05 03 Om 17.21.02

Grow Live - Maak het mee op donderdag 29 juni!


29 jun. 2023 13:30 - 23:00
De Lichtfabriek Haarlem
Schrijf in

DPG Media organiseerde op donderdag 29 juni Grow Live. Een bruisend mediacongres met aansluitend een foodtruck festival en een knallende afterparty.

Zo leuk was Grow Live!

Benieuwd wat onze klanten van Grow Live vonden?

Sprekers Grow Live

Sara van Gorp - Dagvoorzitter
Sara is Chef Mezza, het magazine voor een goed weekend. Mezza verschijnt iedere zaterdag bij het AD en 7 regionale kranten. Sara is dagvoorzitter op het Grow Live Event en gidst jou door de dag heen.
Christian Van Thillo - Media en advertising in digitale tijden
Christian is Executive Chairman van DPG Media. Christian is een inspiratiebron voor velen in de mediawereld. Met zijn ongeëvenaarde passie voor innovatie en ondernemerschap heeft hij DPG Media getransformeerd tot een leidende partij in de media-industrie. Christian heeft de digitale revolutie omarmd met visie en moed, en heeft zijn bedrijf met succes geleid in een tijdperk van constante verandering. Hij praat ons in een inspirerende sessie bij over media en advertising in digitale tijden.
Podcast live on stage - de Podcast Monitor met oa Angela de Jong (AD)
Luistert Nederland weer meer naar podcasts? Wie zijn dat precies, waarom is de een succesvoller dan de ander én: welke verdienmodellen, zakelijke kansen zijn er? Met de op die dag gepubliceerde Markteffect Podcast Monitor in de hand, wordt live on stage 'dé podcast over de podcast' opgenomen met achter de microfoon: Angela de Jong (AD Entertainment / podcastmaker AD Media Podcast), Angelique Kunst (AD onderzoeksjournalist / podcastmaker In de ban van Rian), Arne van den Berg (Managing Director As We Speak podcasts), Michael Petit (Manager Marketing Markteffect) en René Zeedijk (Adjunct Directeur Digital Sales & Specialisten DPG Media / Head of SIM Advertising). De presentatie is in handen van Robert van den Ham, director Content & Creatie bij De Ondernemer, en zelf ook podcastmaker
Mattie Valk - De kracht van radio
Mattie is Radio-dj bij de populaire ochtendshow Mattie & Marieke op Qmusic. Op Grow live vertelt Mattie over de kracht van radio maken.
Mary Hoogerbrugge - Het merk als duurzame bron van waarde
Mary is merkspecialist bij De Positioneerders, tevens beschermvrouwe van SWOCC en voorzitter Effie Awards. Mary werd onlangs tot 'VIA legend' uitgeroepen. Mary praat je in haar sessie bij over hoe het merk meer is dan een persoonlijkheid; een richtinggevend kompas dat helpt om strategische keuzes te maken. Ze vertelt hoe merken helpen de strategie van een organisatie ‘communiceerbaar’ te maken, zodat interne en externe doelgroepen zich aan de organisatie willen binden.
Guy van Liemt - Het rendement van geluk
Steeds meer mensen zien de invloed van geluk, welbevinden en kwaliteit van leven als een waardevolle dimensie binnen hun organisatie. Maar wat is geluk eigenlijk? En hoe kan dat bijdragen aan een sterk merk? En wat is het rendement van geluk? Guy van Liemt (Expert Marketing Professional en een veelgevraagd spreker) neemt je mee in een inspirerende sessie waarin tevens de link wordt gelegd naar groei én naar de rol van marketing hierin.
Peter Joosten - Futureproof your business
Peter is futurist, menselijk proefpersoon en toekomstonderzoeker. Als futurist geeft hij interactieve lezingen om mensen na te laten denken over de toekomst en hij helpt zo organisaties om beter voorbereid te zijn op de toekomst. In zijn sessie op Grow live neemt Peter ons mee in de impact van technologie op de mens, organisaties en samenleving.
Stefan van der Stigchel - Hoe werkt aandacht?
Hoe werkt aandacht? En hoe krijg je grip op je aandacht? Stefan van der Stigchel is hoogleraar cognitieve psychologie aan de Universiteit Utrecht en hoofd van het AttentionLab, dat onderzoekt hoe aandacht en visueel bewustzijn onze perceptie van de wereld beïnvloeden. Stefan ziet hoe we informatie verwerken, waarom we zoveel meer zien dan we denken en welke gevolgen dat heeft voor ons dagelijks leven. Hij maakt duidelijk hoe we ons werkgeheugen soms verkeerd gebruiken en waarom sommige dingen wel opvallen en andere totaal niet. Vervolgens gaat Stefan in gesprek met de hoofdredacteuren van Flair (Marije Veerman), Nouveau (Claudia Straatmans) en Tweakers (Wout Funnekotter) om te horen hoe zij dit in de praktijk toepassen bij hun merken.
Stefan Havik - Ontwikkelingen in een fragmenterend en privacy gevoelig medialandschap
Stefan is Algemeen Directeur DPG Network & CDO bij DPG Media. Stefan geeft zijn visie over de ontwikkelingen binnen een fragmenterend en privacy gevoelig medialandschap. En laat zien hoe wij hier als DPG Media op inspelen.
Pim van Boekhold - Introductie van Ad Manager
Pim is inmiddels 15 jaar actief binnen digital advertising, waar hij sinds 2008 aan de wieg heeft gestaan van de programmatic evolutie in Nederland. Tot 2021 was Pim werkzaam aan de mediabureauzijde bij Greenhouse / GroupM en sindsdien is hij bij DPG Media verantwoordelijk voor de business development van de advertentie data proposities en de eigen ad manager. Pim praat je in zijn sessie bij over Ad manager van DPG Media. DPG Media lanceert zijn eigen self-serve advertentieplatform! Ontdek waarom DPG Media dit krachtige platform heeft ontwikkeld en hoe het adverteerders en agencies unieke voordelen biedt. Pim zal je daarnaast een voorproefje geven van wat er nog allemaal in het verschiet ligt. Na deze sessie ben je volledig op de hoogte van deze nieuwe, innovatieve en belangrijke toevoeging aan het digitale advertentie ecosysteem van DPG Media.
Toon Coppens - AI: van advertentie toepassingen tot ethische uitdagingen
Toon is director Advertising Data BENE bij DPG Media en heeft als ingenieur een passie voor de toepassing van nieuwe technologieën in digitale transformatie trajecten. Toon en Claes de Vreese (AI media & democracy lab) praten je bij over de ontwikkelingen mbt AI. Wat zijn de ethische en maatschappelijke vraagstukken? En wat zijn de eerste toepassingen van Generative AI voor digital advertising in de markt en bij DPG Media?
Claes de Vreese - AI: van advertentie toepassingen tot ethische uitdagingen
Claes is Universiteitshoogleraar AI & Society aan de Universiteit van Amsterdam met een speciale focus op AI, media en democratie. Claes de Vreese en Toon (director Advertising Data BENE bij DPG Media) praten je bij over de ontwikkelingen mbt AI. Wat zijn de ethische en maatschappelijke vraagstukken? En wat zijn de eerste toepassingen van Generative AI voor digital advertising in de markt en bij DPG Media?
Tom van Bommel - Nieuw licht op de context voor impact
Tom maakt als mede-oprichter en Research Director bij het neuromarketing-onderzoeksbureau Unravel onbewuste invloeden meetbaar en stuurbaar. In zijn sessie neemt Tom je mee in de vraag: Wat is het ultieme platform om te adverteren: een bekende website met een breed lezerspubliek, of een specifiek mediaplatorm dat thematisch sterk aansluit op je merk? Waar grijp je meer aandacht? En wat is de impact van mediaplatform op bekendheid en imago van je merk? In deze talk ontdek je de belangrijkste inzichten en krijg je praktische tips voor je mediastrategie.
Rennie Rijpma - Het AD en de band met ons publiek in tijden van digitalisering
Rennie Rijpma, werkt meer dan 25 jaar in de journalistiek. Sinds de zomer van 2021 is zij hoofdredacteur van het AD. Was en is nadrukkelijk betrokken bij de digitale groei van AD.nl. Het AD is al 77 jaar een bepalend nieuwsmerk in Nederland. De manier waarop nieuws nu het publiek bereikt is niet te vergelijken met 1946. Toch ligt de papieren krant iedere ochtend nog altijd in honderdduizenden brievenbussen. Digitaal bereiken we ondertussen een miljoenenpubliek. Het AD heeft niet meer alleen lezers, maar ook luisteraars en kijkers. Wat betekent deze digitalisering voor de band tussen publiek en merk? Rennie vertelt over het belang van innoveren en digitaliseren én het belang van live en een fysiek product.
Marije van Asseldonk - The future of targeting: balans tussen privacy en targeting
Als Digitaal & Data Strateeg bij DPG Media is Marije dagelijks bezig met vraagstukken op gebied van data. In deze sessie neemt Marije je mee in de toekomst van targeted advertising. Waar staan we nu? Welke mogelijkheden zijn er? Marije geeft een update over de ontwikkelingen en deelt haar visie op browser solutions, universal ID's, contextual targeting & first party data oplossingen.
Robert van den Ham - Zakelijk in gesprek met Zakelijk
Robert is Editor in chief van de Ondernemer en gaat op Grow live in gesprek met Gelise Bouma (Senior Marketing manager Benelux Pleo), Patrick van Weert (Propositie Marketeer ANWB Zakelijk) en Martijn Jaartsveld (Strategy Director STROOM) over merkpositionering in de zakelijke markt, lange termijn versus korte termijn strategie, een crossmediale aanpak en het belang van context, het zijn toch net mensen?
Lauren van der Heijden - Afsluiting van de dag
Lauren is Chief Commercial Officer van DPG Media. Hij zal het Grow Live event in stijl afsluiten. In zijn verhaal maakt hij een ludieke link naar de nieuwste technologieën.