Echt contact met de grootste nieuwsmerken van ons land


29 jun. 2022

Echt contact met de grootste nieuwsmerken van ons land

De rollen zijn omgedraaid. Tijdens deze sessie interviewt Josefien Zwetsloot de hoofdredacteur van NU.nl, Gert-Jaap Hoekman, en Chef digitaal van AD.nl, Jaap van Zessen

Op welke manier maken deze merken écht contact met de doelgroep? Wat hebben de twee grootste nieuwsmerken van Nederland van elkaar geleerd en wat zullen ze altijd anders blijven doen? Ook kom je erachter aan welke innovaties momenteel hard gewerkt wordt. En hoe het er achter de schermen aan toe gaat. Heb je een brandende vraag voor Gert-jaap of Jaap? Ook daar is ruimte voor tijdens deze sessie.

Over Gert-Jaap

Gert-Jaap Hoekman is hoofdredacteur van NU.nl. Bij NU.nl hamert hij graag op 'achtertuintjesjournalistiek': de kunst om (ook buiten werktijd) om je heen te kijken en je te verbazen over wat je ziet en meemaakt. Hij streeft naar een redactie met veel verschillende achtergronden, want hoe meer verschillende 'achtertuintjes', hoe gevarieerder onze verwondering én hoe vollediger het nieuws op NU.nl.

Over Jaap

Als Chef Digitaal bij AD.nl is Jaap verantwoordelijk voor team digitaal, het optimaliseren van het online bereik van AD.nl en de regionale titels. Samen analyseren zij alles wat er op (social) media gebeurt en proberen dit op basis van big data te duiden en in perspectief te plaatsen. 

Over Josefien

Josefien is al 10 jaar werkzaam in de media. Ze heeft gewerkt voor sterke merken, zoals NU.nl en Radio538. Binnen DPG Media is Josefien manager van een team titel- en domein experts: ADR, NU.nl en het DPG Media Publishing partner netwerk. Vanuit haar rol staat ze dichtbij redacties, marketing en product owners van merken van DPG Media. Hierdoor heeft ze veel inzicht in do's en don'ts van campagnes. Binnen DPG Grow deelt ze deze praktische inzichten, zodat adverteerders die toe kunnen passen in hun business.

Kijk hier de sessie van Gert-Jaap, Jaap en Josefien terug