Shutterstock 425107399

Een full funnel contentstrategie voor T-Mobile 


7 okt. 2021

Een full funnel contentstrategie voor T-Mobile 

We zijn meer thuis dan ooit… We werken, sporten, gamen, streamen, bingen, lezen en gaan zelfs op vakantie, zonder het huis te verlaten. En om het maximale uit jouw tijd thuis te kunnen halen, moet je natuurlijk kunnen vertrouwen op veilig en betrouwbaar internet.

Brandstudio ontwikkelde, in samenwerking met mediabureau dentsu en T-Mobile, een contentstrategie met als doel de naamsbekendheid, merkvoorkeur en overweging voor de ‘Thuis Propositie’ van T-Mobile te vergroten.

Middels een gefaseerde, doelgroepgerichte Touch, Tell, Sell strategie, vol kwalitatieve en entertaining content, die Nederlanders inspireert om meer uit hun tijd thuis te halen en ze activeert richting de online shops van T-Mobile. 

 

 

Het hart van de campagne was de driedelige online videoserie: ‘Haal meer uit je huis!’, waarin radio-dj Mattie Valk, op bezoek gaat bij mensen die echt alles uit hun tijd thuis en hun internet halen. Een videoserie die goed scoort op duidelijkheid, herkenning en geloofwaardigheid. Dit komt omdat elke video aan een relevante doelgroep via targeting is getoond. 

DPG Media weet precies waar en hoe de doelgroep van T-Mobile zich oriënteert op aankopen en weet zo de verhalen dichtbij de consument te brengen. 

Campagneresultaat

Touch: Een viewability van 70% met een gemiddelde CTR van 0,5%

Tell: Een gemiddelde time on site van 1:20 min

Sell: 23% heeft na het zien van de campagne actie ondernomen en 10% is dat nog van plan.

 

Onderzoeksresultaten Panel Inzicht, Campagne effectmeting

Met een campagne effectmeting is de effectiviteit gemeten van de ‘Welkom thuis campagne’. Het onderzoek is middels een 0 en 1-meting uitgevoerd. Binnen de 1-meting wordt onderscheid gemaakt tussen mensen die in contact zijn geweest versus de mensen die niet in contact zijn geweest met de campagne (exposed vs non exposed groep).

Campagne asssociaties exposed groep


Toegankelijk, past in de huidige tijdgeest, herkenbaar.


Imago effect


* Internet en TV van T-Mobile stelt je in staat om dit op je eigen manier te doen (+21% exposed groep)
* Je kunt ongelimiteerd de mogelijkheden van vandaag de dag ontdekken (+26% exposed groep)  
* Door het stabiele netwerk en talloze TV opties kan je zelf jouw gewenste pakket samen stellen (+22% exposed groep)