NIVEA MEN bereikt sportfanaten met crossmediale aanpak via NUsport
Sport is emotie, veel mensen willen continu op de hoogte zijn van de laatste stand of nieuwtjes. NUsport bracht deze sportfanaten op een relevante en educatieve manier in contact met NIVEA MEN, met de campagne 'Klaar voor elke wedstrijd'. De mannencategorie van persoonlijke verzorging laten groeien, dat was tijdens deze sportcampagne het doel van NIVEA MEN.
Crossmediale aanpak
Rondom grote sportmomenten brachten NUsport en NIVEA MEN actuele weetjes in de vorm van branded content. Native advertising linkte door naar gesponsorde artikelen met meer informatie. Daarnaast lieten dynamische banners de route naar de dichtstbijzijnde Kruidvat winkel zien, wat de verkoop stimuleerde van NIVEA MEN.
Ambitieuze KPI's behaald
Een verbluffend resultaat. Billboards zorgden voor extra aandacht en bereikten 4,3 miljoen mensen. Door crossmediaal in te spelen op de actualiteit is er gezorgd voor extra impact voor NIVEA MEN. Alle ambitieuze KPI’s van de media-inzet zijn behaald met een overall index van 128. Daardoor scoorde de relevante, actuele campagne ‘Klaar voor elke wedstrijd’ boven verwachting.