Studio Korea

Studio Korea wil marktleider in shortform-video worden


22 mrt. 2021

Studio Korea geeft vorm aan ambitie marktleider in shortform-video te worden

In het online videoformat ‘Studio Korea’ werd dagelijks verslag gedaan van alles rondom de Olympische Spelen. Uniek, want nooit eerder werkten zoveel merken van DPG Media op deze schaal in video samen. De onderliggende partnerships met o.a. Eurosport, Toyota, Campina, Heineken en Samsung maakten Studio Korea tot een groot succes. Maar liefst 291 video’s in 14 unieke shows met 4,1 miljoen video starts werden gerealiseerd.

Een eigen onderscheidend format

De vaste ochtendmomenten van Hidde van Warmerdam en Thijs Zonneveld. De sportieve duiding en inzichten van Gianni Romme bij het schaatsen. Mattie Valk die zich verwondert over het Olympische spektakel en sporters en supporters een hart onder de riem steekt. De reportages van Tessa Veldhuis in het Holland Heineken Huis, het drama van de ontgoochelde Sven Kramer. Koen Verweij die Esmee Visser als halter gebruikt. De omhelzing van de koning met schaatskoningin Ireen Wüst... Het kwam allemaal voorbij in Studio Korea, het online videoformat dat te volgen was op de sites van ADR Nieuwsmedia (AD, PZC, BN DeStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, De Gelderlander, de Stentor en Tubantia) en Qmusic.

Met Studio Korea wilden de nieuwssites aan haar partners, zoals NOC*NSF, aan haar adverteerders en aan tv- en online partners als Eurosport laten zien dat ze in staat zijn om een eigen onderscheidend format neer te zetten.

MyChannels-directeur Marko van Kampen: ‘Het mooie aan Studio Korea is dat je er alles kon vinden wat je van elke dag Olympische Spelen mee wilde krijgen.’

Verrijking van content

De sites van ADR Nieuwsmedia (AD, PZC, BN DeStem, Brabants Dagblad, Eindhovens Dagblad, De Gelderlander, de Stentor en de Tubantia) en Qmusic werkten allemaal samen in online videoformat Studio Korea. De aangesloten partnerships met Nationale Loterij, Toyota, Campina, Heineken, Samsung, Lotto en Eurosport verrijkten de content naast de dagelijkse updates van de sportprestaties van de Nederlandse equipe. Al het nieuws en updates waren te volgen via ad.nl/StudioKorea. Voor de regiosites werkt het identiek: ed.nl/StudioKorea, tubantia.nl/StudioKorea etc.

Verschillende terugkerende elementen

Het presentatieteam bestond uit Hidde van Warmerdam, Mattie Valk, Gianni Romme, Thijs Zonneveld, Tessa Veldhuis en special reporter Akwasi Frimpomg. Studio Korea bevatte verschillende terugkerende elementen onder andere het vaste ochtendmoment van Hidde van Warmerdam en Thijs Zonneveld. Gianni Romme presenteerde ‘De Voorspelling’. Tessa Veldhuis presenteerde de spelshow ‘Gaan met die Koreaan’. Mattie Valk heeft zich verwonderd over het Olympische spektakel in Korea en stak de sporters en supporters een hart onder de riem.

De hele dag brachten de leden van het presentatieteam vanuit Korea na- en voorbeschouwingen, analyses, achtergronden, reportages en columns. Ook zond Studio Korea in samenwerking met Eurosport de sporthoogtepunten van die dag uit.

291 video's

In totaal heeft Studio Korea 291 video’s geproduceerd en gestreamd. Er zijn 18 unieke shows geproduceerd door Studio Korea.  De campagne en partnerships realiseerde 4,1 miljoen videostarts en 40 miljoen pageviews.