Podcast Data&

Een duik in de weerbarstige datapraktijk!

Grow lanceert Data&, een gloednieuwe podcast serie waarin Job van den Berg op zoek gaat naar praktijkervaringen van data binnen media en marketing. Waarom? Echt data driven marketing succesvol maken, is een grote uitdaging waar veel merken tegen aan lopen.

 

In iedere aflevering behandelt Job een andere invalshoek samen met een gast uit het werkveld. Geen dure datatermen maar de praktijkervaring en eerlijke bevindingen over data.

1. Data& Creativiteit met Chris Sant van Wunderman Thompson Amsterdam

De eerste aflevering gaat over Data & Creativiteit. Chris Sant, Creative Director bij Wunderman Thompson Amsterdam is te gast. Centraal staat hoe data en creativiteit elkaar kunnen versterken. Hoe kan data helpen om creatiever te zijn? Je hoort het in deze aflevering van Data&.

Beluister de hele podcast hieronder

2. Data& Agile Insights Tools met Hugo Schurink van Kantar

Snel inzicht in je merk? In een paar minuten testen of je creatie goed werkt? Met Agile Insights Tools is dit al mogelijk. In de tweede aflevering van de podcast serie Data& bespreekt Grow expert Job van den Berg de opkomst van Agile Insights Tools met Hugo Schurink, Head of Marketplace & BrandZ bij Kantar. Maken deze tools de toepassing van data driven marketing eenvoudiger? Of ligt het complexer? Je hoort het in de nieuwste aflevering van Data&.

Beluister de hele podcast hieronder

3. Data& Shopper Marketing met Constant Berkhout van Fusion Strategy & Retail

Zijn marketeers en category managers die zonder data werken net zo succesvol en blij als degenen die met data werken? Is een intensieve data toepassing een randvoorwaarde voor succes binnen FMCG en retail? In de derde aflevering van Data& heb ik het met Constant Berkhout over shopper marketing en zoomen we specifiek in op de FMCG en Retail branche - dan hebben we het dus over alles wat in een schap staat of dagelijkse shoppers betreft.

Beluister de hele podcast hieronder

4. Data& CRO met Lucia van den Brink van NU.nl

We bespreken waarom NU.nl CRO toepast: CRO is toch vooral relevant voor de bol.coms van deze wereld? Waarom moet zo’n grote nieuwssite met CRO aan de slag, hoe werkt dat in combinatie met de wensen van redacties en wat levert het concreet op? Lucia neemt ons mee in de wereld van Data& CRO.

Beluister de hele podcast hieronder

5. Data& De Arbeidsmarkt met Arno Peperkoorn van Result Recruitment Group

De marketing en media professional 2021 wordt geacht data skills te hebben. Uit onderzoek blijkt dat ze dat nog best lastig vinden. Hoe komt dat precies? Is er sprake van ‘data faalangst’? Of is het een beetje overdreven allemaal; is die marketeer eigenlijk altijd een data expert geweest? En plakken we er nu een label als zodanig op? Arno heeft een duidelijke en nuchtere visie op dit onderwerp. Met praktijkvoorbeelden neemt hij ons mee in zijn visie op Data& de Arbeidsmarkt.

Beluister de hele podcast hieronder

Door Job van den Berg

Over Job
Job van den Berg is bij DPG Media verantwoordelijk voor de B2B datastrategie. Zijn doel is om echt impact te maken met data. Omdat merken steeds meer eigen data verzamelen en ‘data driven’ werken, is de juiste inzet en interpretatie van data nog belangrijker geworden. Simpeler verwoord: Hoe word je blij van je databrij?