Shutterstock 1008032917

Het (gewenste) shopgedrag van de Nederlandse consument


9 mrt. 2021

Het (gewenste) shopgedrag van de Nederlandse consument

Wij onderzochten de koopinteresses en het koopgedrag van de Nederlandse consument. Dit onderzoek is uitgevoerd door Panel Inzicht in februari 2021.

 

Wij onderzochten wat de impact is van de (tijdelijke) sluiting van de niet essentiële winkels op het koopgedrag en blikken vooruit op de winkelopening.

Uit het onderzoek blijkt dat 89% van de respondenten het liefst in fysieke winkels shopt, 76% voelt de behoefte om de stad (weer) in te gaan én men kijkt vooral uit naar het proberen en zien van fysieke producten in een winkel en het voelen van de gezelligheid in de stad. 

 

De meeste ondervraagden (65%) verwachten niet dat het koopgedrag voorgoed is veranderd door de sluiting van de niet-essentiële winkels. Bij ouderen ligt dit percentage zelfs op 72%. 

 

Benieuwd naar alle resultaten? Download dan hieronder de uitgebreide infographic!