AH Groentegemak

Inspirerend PR event voor Albert Heijn


10 mrt. 2021

Inspirerend PR event voor Albert Heijn

Deze campagne is erop gericht de nieuwe Albert Heijn oven- en wokgroente onder de aandacht brengen, waarbij de kernwaarden van de nieuwe groentegemakpakketten centraal staan. Met als doel zoveel mogelijk inspirerende en verrassende content te maken!

Aanleiding

Het marktaandeel wok- en ovengroente staat onder druk. Concurrenten hebben hun assortiment snel uitgebreid en kopiëren hierbij het assortiment van Albert Heijn met als gevolg dat dit leidt tot 100% identieke producten. Men speelt hiermee in op de groeiende klantbehoefte aan makkelijk en verse groente. Kortom, tijd voor Albert Heijn om weer voortrekker te worden:

• Inspireren en verrassen met verse en gemakkelijke groente.
• Hiermee de groente en het koken in de hoofdrol zetten.
• Albert Heijn is weer onderscheidend met groente en neemt haar voortrekkersrol weer in.

Voor de nieuwe Albert Heijn oven- en wokgroenten organiseerden we een uniek PR event bij DeDAKKAS in Haarlem. Het doel was om de nieuwe oven- en wokgroenten onder de aandacht te brengen, waarbij de kernwaarden van de nieuwe groentegemakpakketten centraal stonden. Daarnaast wilden we zoveel mogelijk inspireren en verassende content maken.

Uitwerking

In samenwerking met Albert Heijn is een mooi PR event neergezet op DeDAKKAS in Haarlem. Niet alleen was de opkomst van influencers en de magazinemerken goed, maar ook is de dag zeer positief ontvangen door hen. Dit heeft extra PR gegenereerd en gaf een mooi startpunt voor de mediacampagne die hierop volgde. Samen met de influencers en vier magazinemerken (Flair, Viva, Libelle en Margriet) is er mooie content gemaakt met de focus op de hero’s binnen de wokgroente en de ovengroente uit het Albert Heijn assortiment. DeDAKKAS was een perfecte match vanwege de focus op groente en duurzaamheid. Met als inspirerende masterchef Estée Strooker, voor de kick-off van de nieuwe wok- en ovengroente.
Kortom een uniek PR en influencer event op grote hoogte met een mix van alle juiste ingezette middelen (locatie, product, influencers én redacties).