Screenshot Amazing Oriental

Full funnel aanpak versterkt positie Amazing Oriental


16 mrt. 2023

Full funnel aanpak voor Aziatische supermarktketen Amazing Oriental

Amazing Oriental, de grootste Aziatische supermarktketen van Nederland, heeft de wens om meer naamsbekendheid te genereren, top of mind te zijn bij potentiële klanten en traffic naar de winkels én webshop te verhogen.

Kijk mee hoe wij middels een full funnel strategie (Touch, Tell, Sell) op een succesvolle manier aan de merkpositie van Amazing Oriental bouwen.

Touch fase: de eerste kennismaking met het merk

In de touch fase staat de eerste kennismaking van de doelgroep met het merk centraal. Hierbij is gekozen voor de inzet van printadvertenties op een prominente plek van het Algemeen Dagblad, namelijk: de voorpagina.

Daarnaast zijn er op verschillende momenten door het jaar heen, impactvolle online skin + billboards ingezet op relevante pagina’s van AD.nl en NU.nl die duidelijk de aandacht trekken van de bezoeker.

Verder is er in deze fase gebruikt gemaakt van de indebuurt nieuwsbrief. Indebuurt is het nummer 1 lokale nieuwsplatform voor iedereen die op de hoogte wil blijven van de leuke dingen die in zijn of haar stad spelen. De content is hierbij uiteraard afgestemd per locatie en nieuwsbrief. 

Tell fase

Nu de doelgroep in deze touch fase kennis heeft kunnen maken met het merk, kunnen we verdieping aanbrengen in de Tell fase. Hiervoor zijn verschillende branded content artikelen ingezet via AD.nl waarbij er middels recepten meer wordt uitgelegd over de Aziatische keuken met een subtiele verwijzing naar Amazing Oriental. De recepten zijn vervolgens doorgeplaatst in de dagbladen van ADR-nieuwsmedia. Richting de feestdagen werd het ‘digitale feestmagazine’ ingezet om het speciale kerstdiner; de Hot Pot uit te lichten. 

Middels gelokaliseerde artikelen op Indebuurt, konden we ook op plaatselijk niveau de doelgroep bereiken en in contact brengen met een van de Amazing Oriental vestigingen bij hen in buurt.

Sell fase 

In de, always on, Sell fase richten we ons op de conversie richting de winkels en webshop. Dat gebeurden via het platform Reclamefolder.nl. Reclamefolder.nl is het grootste online voordeelplatform, waar alle reclamefolders van Nederland op terug te vinden zijn.

In de folders van Amazing Oriental is een directe mogelijkheid om naar de webshop door te klikken. Perfect om in te zetten in deze sell fase en is zowel voor de latente áls kopende doelgroep interessant.

Resultaten 

De aansprekende, relevante content, leidde tot mooie resultaten:

Touch: De verschillende skin + billboards, hebben ruim 2,6 miljoen impressies gerealiseerd. En via de twee printuitingen op de voorpagina’s van het Algemeen Dagblad zijn nog eens meer dan een miljoen consumenten bereikt. 

Tell: De digitale branded content artikelen hebben allen ruimschoots de vooraf gestelde KPI behaald. De lange leestijd van de artikelen laat zien dat de content als aansprekend en inspirerend wordt ervaren.  Ook de lokale aanpak via indebuurt.nl werpt zijn vruchten af: Het aantal artikel landingen is ruim 1,9 keer hoger dan verwacht.

Sell: Via de inzet van Reclamefolder.nl zijn de digitale folders van Amazing Oriental circa 100.000 keer per maand gelezen.  

In totaal zijn via de printinzet ruim 4 miljoen mensen bereikt en via de uitgebreide digitale inzet nog eens 3 miljoen.

Een tevreden klant!

“Onze doelstelling om de Aziatische keuken in elk Nederlands huishouden te introduceren is ruimschoots behaald. Met DPG Media bereiken we dagelijks miljoenen huishoudens in Nederland.  Het is daarmee dè kracht achter onze naamsbekendheid.”

- Liza Poon, Marketing Director Amazing Oriental

Verantwoordelijken DPG Media

Nationaal Accountmanager: Jens IJdema

Projectmanager: Anette Molenaar

AD & NU.nl Specialist: Kawing Tang

Digitaal specialist: Laura Nieuwenhuizen

Indebuurt specialist: Sanne Fornell

Account Consultant: Barbara Somers

Blijf op de hoogte en mis niets

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de nieuwste media en marketing trends. Ontvang waardevolle inzichten over jouw branche en doelgroep. Tot slot krijg je als eerste het laatste nieuws van DPG Media zoals introducties, relevante inhaakmomenten en speciale acties.

Meld je aan
Shutterstock 425107399 (1)