Onafhankelijk onderzoek toont aan dat een gecombineerde mediainzet van folder en printadvertenties leidt tot beste resultaten
Hubo is een doe-het-zelf winkelketen met 177 winkels in Nederland. Vanwege afnemend bereik van huis-aan-huis folders overweegt Hubo om ook andere mediakanalen in te gaan zetten om haar doelgroep efficiënt en doelgericht te blijven bereiken. De campagne van Hubo is dan ook, naast de reguliere Huis-aan-Huis inzet, ingezet in dagbladen én op het digitale folder platform van Reclamefolder.nl. En dit was zeer succesvol: onafhankelijk onderzoek laat zien dat de beste resultaten behaald worden bij een gecombineerde inzet van print én (digitale) folders.
Daling in bereik huis-aan-huis folders
Het bereik van huis-aan-huis folders is de afgelopen jaren gedaald. Dit komt onder andere doordat steeds meer mensen online hun informatie en nieuws verkrijgen. Ook zijn er lokale overheden die de verspreiding van ongeadresseerd drukwerk aan banden leggen (middels de Ja/Ja sticker) of zelfs verbieden. Hierdoor kan het voor adverteerders minder interessant zijn om hun mediabudget te investeren in huis-aan-huis folders als advertentiemedium.
Dagbladadvertenties en reclamefolder toegevoegd aan mediamix
Het doel van de campagne was inzicht te krijgen in het effect van het toevoegen van dagbladadvertenties en digitale folders aan de mediamix voor Hubo.
Voor de recente campagne van Hubo zijn huis-aan-huisfolders verspreid in de gebieden rondom de 177 Hubo winkels. Naast deze reguliere inzet op de H-a-H folders heeft Hubo advertenties geplaatst in de dagbladen van ADR nieuwsmedia. ADR Nieuwsmedia bestaat naast de landelijke titel Algemeen Dagblad ook nog uit zeven regionale dagbladen (oa de Gelderlander, Tubantia en Brabants Dagblad). Naast de inzet van dagbladen is de folder van Hubo geplaatst op de site en app van Reclamefolder.nl. Reclamefolder.nl is het grootste online voordeelplatform van Nederland en biedt een overzicht van alle reclamefolders in het land.