Samsung 8K Resolutie 1920X1200

Mobile first campagne Samsung zorgt voor hogere merkvoorkeur


30 jun. 2021

Mobile first campagne Samsung zorgt voor stijging merkvoorkeur

Het uitzoeken van een nieuwe TV kan een lastige opgave zijn. De QLED 8K van Samsung heeft de beeldkwaliteit, design en kijkervaring die resulteren in het ultieme kijkgenot. Om dit over te brengen, is een online brandingscampagne ontwikkeld die recht deed aan de bijzondere kwaliteiten van de QLED TV.

Visueel gedreven

De match tussen de merkwaarden van Samsung en de innovatieve kracht van de nieuwsmerken van DPG Media zijn groot. Dus werkten ze samen aan een campagne om AD- en Volkskrant-bezoekers te laten zien dat de Samsung QLED 8K televisie de beste beeldkwaliteit en nóg meer unieke features heeft. Dit resulteerde in een mobile first Branded Content campagne met oog voor kwaliteit, beeld en kijkervaring. De Longread en het nieuwe mobile advertentieproduct Brand Stories waren voor deze sterk visueel gedreven campagne dé oplossing.

Mobile first

De doelgroep voor de QLED besteedt veel tijd op zijn mobiel. Dus daar is de campagne op ingericht; mobile first met het innovatieve product: Brand Stories. Samsung was de eerste om dit product in te zetten met kwalitatief groot beeld dat overeenkomt met de ervaring die mensen kennen van social media. De schermgrote beelden en video’s gaven alle ruimte voor de visuele explosie die Samsung zocht voor deze campagne.

De campagne is, gestuurd door data, onder 2 belangrijke Samsung-doelgroepen uitgeserveerd. De Longreads, met alle ruimte voor meer informatie over alle unieke features van de QLED TV, zijn verspreid binnen deze doelgroepen.

Overweging neemt significant toe

Alle uitingen waren een feestje om naar te kijken. Dat bleek ook wel uit de gemiddelde time on site die ruim boven benchmark lag met 1.75min. Het DVJ onderzoek naar aanleiding van deze campagne bewees dat deze campagne een groot succes is:

- De creaties van Samsung QLED werden positief beoordeeld en scoren vooral erg goed op brand fit, duidelijkheid, innovatie en call to action.
- Na de campagne is de overweging van Samsung bij het kopen van een televisie significant toegenomen en de overweging en voorkeur voor het kopen van een QLED TV
- Ook de bekendheid en aankoopintentie zijn van de QLED zijn, met maar liefst 14%, significant gestegen
- De hoeveelheid mensen in de doelgroep met een zeer positieve houding t.o.v. Samsung is met 58% gegroeid.