Shutterstock 1422159878 (1)

Hoe spreekt reclame 55-plussers op de juiste manier aan?


Hoe spreekt reclame 55-plussers op de juiste manier aan en waarom is dat belangrijk?

Onderzoek van DPG Media en Validators geeft antwoord

Van de Nederlandse 55-plussers zegt slechts een klein deel zich oud te voelen, zo zocht het CBS een paar jaar geleden uit. Bij de groep 55-65 jaar was dat 6 procent, bij 65-75 jaar 5 procent en bij 75 jaar of ouder 17 procent. De 55-plussers van nu staan nog midden in het leven, willen daar alles uithalen en zijn qua uitgavenpatroon niet onbelangrijk, toch zien veel marketeers 'de grijze markt' over het hoofd.

Omdat we constateerden dat deze groep zich niet herkent in reclame of zich er niet door aangesproken voelt, vroegen we ons af hoe je 55-plussers wél op de juiste manier aanspreekt. Het leidde tot een uitgebreid onderzoek met als doel het opdoen van inzichten over de reclame(ver)werking bij 55-plussers, om adverteerders van een onderbouwd advies te kunnen voorzien over effectieve creaties. In deze whitepaper lees je onze bevindingen, inclusief antwoord op de vraag of 'je' of 'u' als aanspreekvorm de voorkeur verdient.  

Download hier de whitepaper

Dennis Hoogervorst
Research en Insights expert

46 artikelen