5 tips voor meer resultaat met je webshop

5 tips voor meer resultaat met je website


Sergio Broedelet 2 feb. 2023

In het digitale tijdperk zetten bedrijven massaal in op online marketing en e-commerce. Maar door de miljoenen websites en allerlei verschillende apps, social media en advertentiekanalen is het vaak moeilijk om te bepalen waar je zichtbaar moet zijn en hoe je je kunt onderscheiden van de rest. Alles draait om een goede eerste indruk, ook online. Opvallen in de digitale winkelstraat wordt steeds moeilijker, maar is zeker niet onmogelijk! Lees in dit artikel hoe je jouw online winkel aantrekkelijker maakt.

Scoren met een goede SEO-strategie

Als je wil opvallen in de digitale winkelstraat is de eerste stap: content maken waar jouw doelgroep naar op zoek is. Verbeter daarom jouw website door middel van de juiste zoekwoorden en -zinnen, zodat deze beter scoort in de zoekresultaten van zoekmachines.

Begin met een zoekwoordenonderzoek en kom precies te weten hoeveel de consument maandelijks zoekt op één bepaalde term in Google. 80% van de consumenten doet online onderzoek naar een product of merk voordat zij overgaat tot aankoop en dit begint vaak met het gebruik van een zoekmachine. Méér dan 30% klikt op het eerste resultaat, maar nog geen 10% klikt door naar de tweede pagina van de zoekresultaten. Door content te maken die aansluit op de zoekwoorden van je doelgroep word je zowel interessant voor Google als voor potentiële  klanten. Je kunt daarom scoren met een goede SEO-strategie en opvallen bij je doelgroep.

Bezoekers verleiden op je website

(Potentiële) klanten leiden naar jouw website is één, maar daarna is het de uitdaging om deze bezoekers te verleiden tot aankoop. Zeker als je geen uniek product verkoopt of exclusieve verkooprechten hebt, is het belangrijk je te onderscheiden van de concurrentie. Consumenten doen uitgebreid onderzoek voordat ze overgaan tot online aankoop en kijken vooral naar gemak, prijs en service. Door op de volgende punten goed in te zetten kun je voorkeur creëren.

  •   Overzichtelijke homepage en slimme navigatie door de website
  •   Hoge paginasnelheid
  •   Productpagina’s met video’s, 360 graden fotografie en uitgebreide omschrijvingen
  •   Klantbeoordelingen om vertrouwen uit te stralen
  •   Uitstekende klantenservice, snelle levering en eenvoudig retourbeleid

Retargeting: blijf geïnteresseerden online raken

Je hoeft niet enkel op te vallen bij nieuwe klanten. Soms is het veel effectiever om bestaande leads online te blijven volgen. Wanneer een prospect op de website is geweest, kan het zo zijn dat er op dat moment geen tijd was om tot een aankoop te komen, of misschien wilde hij of zij nog even verder kijken. Door slim te retargeten kun je specifieke producten of merkvoordelen steeds opnieuw via andere advertentiekanalen weergeven. Door deze herhaling vergeten consumenten je niet en kunnen ze op een later moment alsnog overtuigd worden van een aankoop.

Blijf op de hoogte en mis niets

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van de nieuwste media en marketing trends. Ontvang waardevolle inzichten over jouw branche en doelgroep. Ook delen we interessante podcasts en leerzame (case)video’s. Tot krijg je als eerste het laatste nieuws van DPG Media zoals introducties, relevante inhaakmomenten en speciale acties.

Meld je aan
Shutterstock 425107399 (1)

Consumenten verleiden met creatieve content

Als content marketeer wil je via content consumenten bereiken, boeien en ze met je verbinden. Dit is écht een manier waarop je je als merk kunt onderscheiden van de rest. Vooral de inzet van video is hierbij belangrijk. Met videomarketing biedt je hoogwaardige content en verhoog je sterk de merkbekendheid onder jouw doelgroep. Dus als je in beeld wil komen bij jouw (potentiële) klanten, zorg dan voor verhalen die waardevol voor hen zijn. Creatieve content moet informatie en inspiratie bieden en verspreid je het best via social media. Met grappige video’s, informatieve blogs of inspirerende tips grijp je de aandacht van de consument. En die aandacht leidt vaker tot conversie.

Digitaal adverteren op het juiste kanaal

Het aantal bedrijven dat zijn product of dienst online promoot groeit elke dag. Het is belangrijker om je mediabudget (groot of klein) slim te besteden op het juiste kanaal. Als merk heb je data over jouw klanten. Dat is waardevolle informatie wanneer je wil starten met digitaal adverteren. Om er zeker van te zijn dat hun campagnes zichtbaar worden en opvallen bij de doelgroep, kiezen sommige bedrijven ervoor om hierbij hulp in te schakelen. DPG Media helpt merken met digitaal adverteren op het juiste kanaal en en het slim gebruiken en/of verrijken van data om de  juiste mensen te bereiken. Uiteraard wordt deze data geheel volgens privacyrichtlijnen ontsloten.

Wil jij weten hoe je succesvol online adverteert?

Bekijk onze services of neem vrijblijvend contact op met je accountmanager.

Bronnen: Baas & Baas, De Klantreisman, Extendure, Woo Commerce.

Sergio Broedelet
Digital Advertising expert

3 artikelen