Het TUI BLUE concept van reisorganisatie TUI is speciaal ontworpen voor vakantiegangers die ook tijdens hun vakantie een gezond eet- en bewegingspatroon willen volgen. TUI BLUE is nog weinig ondersteund en daardoor ook relatief onbekend. Om TUI BLUE meer onder de aandacht te brengen is DPG Media gevraagd om een content partnership te ontwikkelen waarbij de formule goed wordt uitgelegd en waarmee een substantieel doelgroep-bereik wordt gerealiseerd. Op deze manier bouwen we samen op een succesvolle manier aan de naamsbekendheid én overweging voor TUI BLUE.
Premium hotels
Internationale hotelketens staan vaak bekend om de herkenbare formule, waar ter wereld je dan ook bent, je weet wat je kunt verwachten. Dat heeft natuurlijk z’n voordelen. Maar tegelijkertijd kan het ook afbreuk doen aan de beleving, wanneer je er de lokale cultuur nauwelijks nog ervaart.
TUI heeft hierop het antwoord, met haar internationale flagship hotelmerk. Een hotelconcept -TUI BLUE- waar kwaliteit en luxe wordt gecombineerd met de charme en de beleving van de lokale cultuur, die je bijvoorbeeld ervaart in de architectuur, de gerechten en de aangeboden activiteiten. Daarnaast is er een groot aanbod in sport en wellness, en het eten is er van hoge kwaliteit. Kortom: een vakantie zonder compromissen.
Deze formule is nog weinig in media ondersteund, waardoor het bij mensen vooral als ‘duur’ wordt gezien, zonder goed te beseffen wat men hiervoor mag verwachten. Om meer mensen bekend te maken met deze unieke formule, is DPG Media/ Brandstudio gevraagd om de doelgroep met een verdiepende campagne te bereiken en te beïnvloeden. Hiervoor is een creatieve branded content campagne ontwikkeld. De doelstellingen die hierbij zijn geformuleerd:
- Naams- en propositiebekendheid laten stijgen
- Werken aan prijsperceptie
- Groei in overweging
Maak BLUE jouw nieuwe standaard
Brandstudio ontwikkelde een concept waarbij wordt laten zien dat TUI BLUE een begrip is als het gaat om luxe (strand) vakanties. Onder de gedachte: Maak BLUE jouw nieuwe standaard is er content gecreëerd die bestaat uit de volgende pijlers:
- TUI BLUE zijn luxe strandvakanties
- Met TUI BLUE kun je zorgeloos genieten van lokale sfeer
- Je kunt je vakantie naar smaak customizen met een handige app
- En je kunt bij TUI BLUE je gezonde levensstijl gewoon voortzetten
Inzicht gedreven keuzes maken
Om de (kritische) doelgroep (welstandigen 30+ met sterke interesse in een gezonde levensstijl) optimaal te bereiken, is vanuit het inzicht dat er in ieder gezin vaak één drijvende kracht achter de vakantiekeuze is. En of die keuze voldoet aan de verwachtingen, is voor hem of haar dus altijd extra spannend. Een ‘formule’ biedt daarin zekerheid en als je binnen een segment dan ook sterke kwaliteitsperceptie kunt realiseren dan biedt je die zekerheid waar de ‘chef vakantiekeuze’ naar op zoek is.
Om dit op een juiste manier onder de aandacht te brengen, is gekozen voor de inzet van Volkskrant Magazine en FLOW magazine. Volkskrant Magazine is met index 220 de meest selectieve titel en weet 10% van de doelgroep te bereiken. Dagbladen staan daarnaast ook op nummer 1 als het gaat om vertrouwen in berichtgeving, waarvan we weten dat dit een grote rol speelt bij het boeken van een vakantie. Bijna driekwart van de consumenten wil zijn of haar vakantie enkel bij een vertrouwde aanbieder boeken. Het lean back consumptiemoment leent zich daarnaast uitstekend voor inspirerende reis content. Verder is FLOW magazine toegevoegd, gezien de fit qua mindset van de doelgroep. Met verdiepende content is uitgelegd waar de formule van TUI BLUE voor staat en wat je als bezoeker mag verwachten, waarmee vooral de ‘waarde’ van de vakanties wordt belicht, om hiermee ook de prijsperceptie positief te beïnvloeden.