Zeeman stelt dure kleding ter discussie met SKEER
Inspiratie voor een nieuwe campagne kun je overal vandaan halen: uit je eigen omgeving, via social media, door te reizen én door te kijken naar anderen. Wij lichten daarom een aantal cases uit die zijn bekroond met een SAN Accent: dé prijs van, voor en door adverteerders. Deze keer: Zeeman met de campagne SKEER.
De case
Zeeman is één van Europa’s grootste textielsupers. Door alles simpel te houden kan het verantwoorde kwaliteit bieden voor een lage prijs. Jongeren geven juist vaak veel geld uit aan dure kleding om daaraan status te ontlenen. Zeeman verbaasde zich hierover en ontwikkelde de campagne SKEER met als boodschap: je hebt helemaal geen dure merkkleding nodig.
- Merk. Zeeman is één van de grootste textielsupers van Europa. Door alles eenvoudig te houden kan het verantwoorde kwaliteit bieden voor een lage prijs.
- Doelgroep. Consumenten die niet teveel willen of kunnen betalen voor basics met een focus op jongeren 18 tot 35 jaar.
- Doelstelling. Bewijzen dat kwalitatieve, eigentijdse kleding niet duur hoeft te zijn. Met het verhaal van Zeeman de ogen openen van nieuwe klanten.
Het concept
Jongeren geven vaak veel geld uit aan dure kleding om hun status te claimen. Zeeman verbaast zich hierover. Het ontwikkelde een betaalbare collectie streetwear genaamd SKEER. Skeer betekent in straattaal blut of waardeloos. Het verhaal van SKEER is dat je geen dure merkkleding nodig hebt. Een nuchter statement met een duidelijke knipoog. Met SKEER wil Zeeman jongeren aan het denken zetten. Impliciet werd ook het Zeeman merkverhaal verteld, onderstreept door het merkthema: Zeeman. Zo eenvoudig kan het zijn.